Brama garażowa segmentowa czy rolowana? Jakie rozwiązanie wybrać?

Brama garażowa segmentowa czy rolowana? Jakie rozwiązanie wybrać?

Nowy wymarzony dom. Właściciele dopiero co wprowadzili się do willi. Właśnie zamierzają ogrodzić posesję nowym ogrodzeniem. Brama do garażu musi być zgrana z architekturą budynku i najbliższym otoczeniem. Chcą wybrać nowoczesną bramę otwieraną automatycznie. Co w tej sytuacji powinni wybrać? Jaka brama okaże się idealna? Poznajmy najpopularniejsze propozycje oraz przekonajmy się jakie funkcje dodatkowe może posiadać.

Funkcjonalna brama rolowana

Dzięki pionowemu otwieraniu brama rolowana zapewnia wolną przestrzeń przed i wewnątrz garażu. Kurtyna bramy porusza się po aluminiowej prowadnicy i nawijana jest na szpulę. Niewątpliwą zaletą jest to, że sufit można dowolnie zaplanować. Napęd elektryczny w bramie rolowanej można wykorzystać, używając zdalnego sterowania. Sterowanie to umożliwia włączanie i wyłączanie za pomocą pilota – nie trzeba wysiadać z auta. Oczywiście to rozwiązanie sprawdza się w nocy, deszczu i zimnie. Aluminiowe prowadnice zamontowane po bokach otworu wyposażone są w uszczelki szczotkowe. Skuteczną ochronę przed złodziejami zapewnia zaimplementowanie w bramie garażowej zamka patentowego lub wysokiej klasy wkładki antywłamaniowej. Aby ochronić się przed wyważeniem przez złodziei skrzydła, warto zastanowić się nad zastosowaniem specjalnego zabezpieczenia chroniącego przed podważeniem kurtyny bramy.

brama rolowana

Bramy segmentowe

Bramy segmentowe, jak sama nazwa wskazuje, składają się z kilku segmentów paneli ciasno połączonych ze sobą zawiasami. Nazywane są również bramami sekcyjnymi. Gdy brama się otwiera, zawiasy przesuwają się w górę wzdłuż prowadnic, dzięki czemu wszystkie finalnie znajdują się pod sufitem. Drzwi segmentowe do garażu to uniwersalne i komfortowe rozwiązanie o wielu zaletach. Bramy segmentowe polecane są dla tych, którzy remontują garaże i nowe budynki. Bramy segmentowe zapewniają prawidłowe wykorzystanie dostępnej przestrzeni w garażu. Bramy nie wymagają długiego podjazdu, a otwór wjazdowy może mieć dowolny kształt.

Brama będzie się swobodnie otwierać, jeśli posiadamy w garażu minimum od 15 centymetrów do 25 centymetrów nadproża oraz wolną i pustą przestrzeń pod sufitem o minimalnej głębokości równej całkowitej wysokości bramy segmentowej.

brama segmentowa

Sterowanie ręczne czy automatyczne?

Dzięki precyzyjnemu prowadzeniu, rolkom i sprężynom, w prosty sposób dają się obsługiwać nawet ręcznie. Wtedy zewnętrzny system zamykania obsługiwany jest kluczem, a od wewnątrz można bramę blokować przekręcaną gałką. Wygodniejszy i o wiele bardziej elegancki sposób to sterowanie elektroniczne. Do napędu bram stosuje się łańcuchy lub zębate rolki w zestawie z zębatą szyną.

Szczególnie w okresie zimowym wygodnym rozwiązaniem jest sterowanie zdalne przy pomocy pilota, dzięki któremu nawet najcięższe warunki atmosferyczne. Zdalnie uruchamiana brama pozwala na otwieranie bez potrzeby wysiadania z auta i to jeszcze w trakcie dojazdu do domu. Zasięg nadajnika fal jest wystarczający, by otworzyć bramę z odległości kilkuset metrów. Do sterowania napędem służą pilota na fale radiowe. Sterowanie automatyczne w bramach dodatkowo pozwala na łagodny start i zamykanie skrzydła bramy. Brak zasilania z sieci, czy awaria prądu nie blokuje bramy. Po zwolnieniu rygli sprzęgających napęd, bramę można otwierać przy pomocy awaryjnej korbki lub łańcucha.

W ofercie producentów są dostępne rozbudowane systemy sterowania. Indywidualne programowanie elementów składowych pozwala na sprzężenie np. otwierania bramy i oświetlenia podjazdu. Czujnik przeciążeniowy, w chwili wykrycia fizycznej przeszkody niezwłocznie wyłącza napęd i zatrzymuje bramę, nie pozwalając na jej uszkodzenie. Rozwiązaniem wygodnym i praktycznym jest fotokomórka, która automatycznie zatrzymuje bramę, jeśli jakiś obiekt przetnie linię, poza którą możliwa jest kolizja.

CATEGORIES

AUTHORexpedit