Czy hurtownia spożywcza może być jak sklep?

Czy hurtownia spożywcza może być jak sklep?

A jednak, u progu XXI wieku dokonał tego Internet, który wywrócił do góry nogami porządek na rynku konsumenckim. Dał konsumentom wolną rękę w dokonywaniu zakupowych wyborów i świadomość, że potrzeba tylko odpowiedniej dozy dociekliwości w przeglądaniu wirtualnych stron, żeby zdobyć te najbardziej pożądane i poszukiwane towary.

Hurtownia spożywcza – komu właściwie służy?

Na to, jak bardzo i jak szybko zmienia się współczesny rynek konsumencki, spory wpływ ma także rosnąca liczba prywatnych przedsiębiorców, którzy postanawiają zająć się wytwarzaniem konkretnych dóbr. Małych firm pojawia się coraz więcej, a wiele z nich ma często do zaoferowania coś unikalnego – na przykład przetwory oparte na rodzinnej recepturze i wytworzone z owoców uprawianych we własnym sadzie. To zupełnie inna jakość, niż na przykład produkowane masowo dżemy, które wyjeżdżają z przemysłowych fabryk. Konsument, zwłaszcza taki który ceni sobie artykuły spożywcze z certyfikatami bio i szuka unikalnych smaków, będzie szukał właśnie takich produktów – a pomoże mu w tym raczej Internet niż zaopatrzenie lokalnego, osiedlowego sklepu.

Hurtownik, który nawiązuje różne kontakty handlowe, może oczywiście skupować towary od dowolnego producenta – ale musi też mieć na uwadze to, czy zdoła przekazać je dalej, czy znajdą się takie sklepy, które będą chciały wzbogacić swoją ofertę o bardziej niszowe produkty. Hurtownia spożywcza działająca według tradycyjnych reguł, ma na względzie przede wszystkim potrzeby sklepów stacjonarnych, które chcą często zapewnić swoim klientom dostęp do najważniejszych artykułów. Żeby hurtownikowi bardziej opłacało się utrzymywanie kontaktu z małą firmą sprzedającą żywność ekologiczną, powinien nieco zmienić zasady własnego działania.

Cyfryzacja rynku konsumenckiego sprawia, że klienci szukają dostępu do ofert, które są znacznie szersze niż te dostępne w stacjonarnych placówkach handlowych. Ten fakt może wykorzystać hurtownia – i zaprosić do korzystania ze swoich usług samych konsumentów. Wystarczy, że umożliwi im składanie zamówień online, już bez żadnych pośredników. Spersonalizowane zakupy mogą być przyszłością branży, bo współczesny człowiek szuka coraz to nowych sposobów na to, by maksymalnie ułatwić sobie codzienne obowiązki. Szuka konkretnych towarów, chce dostać je szybko, a na zamawianie może mieć czas o bardzo różnych porach doby. Na te wszystkie potrzeby odpowiada e-shopping – także hurtownicy powinni to zrozumieć i wykorzystać.

CATEGORIES

AUTHORexpedit