Czym jest lokalne SEO i jak zacząć je stosować

Czym jest lokalne SEO i jak zacząć je stosować

Lokalne SEO to strategia, która pomaga firmom uzyskać większą widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pomaga klientom łatwo znajdować, oceniać i kontaktować się z lokalnymi firmami w celu zaspokojenia ich potrzeb, a także pomaga firmom zwiększyć świadomość marki, przyciągnąć potencjalnych klientów, zwiększyć ruch na stronie i finalnie sprzedaż.

Wyniki wyszukiwania lokalnych firm wyglądają nieco inaczej niż tradycyjne, ale nie do końca. Na przykład wpisując np. pozycjonowanie Bydgoszcz Google zazwyczaj pokazuje mapy u góry wyników – wyświetlając kilka najwyżej ocenianych firm. Oczywiście, aby Twoja firma była widoczna w tym miejscu, musi mieć już skonfigurowany profil firmy Google.

Dlaczego warto postarać się, aby Twoja firma pojawiła się w wynikach organicznych? Ponieważ klienci mogą zobaczyć Twoją wizytówkę w pakiecie map i przeczytać recenzje. Daje to od razu poczucie zaufania.

Możesz również pozycjonować się w lokalnych wynikach organicznych, nawet jeśli Twoja firma nie posiada fizycznej lokalizacji. Co prawda Twoja firma nie pojawi się na mapach, ale nadal może pojawić się pod nim w tradycyjnych wynikach organicznych.

Jak rozpocząć działalność z lokalnym SEO?

1. Skonfiguruj swój profil firmy w Google

Jak było wspomniane wcześniej, musisz wypełnić profil firmy Google. Tam dodajesz nazwę, adres i numer telefonu swojej firmy, a także kategorię działalności, godziny otwarcia, witrynę internetową itd. Możesz także publikować Posty Google ze swojego profilu, które będą wyświetlane we wpisie o Twojej firmie w lokalnych wynikach wyszukiwania.

2. Przeprowadź lokalne badanie słów kluczowych

Badanie słów kluczowych jest tak samo ważne dla lokalnego SEO, jak dla tradycyjnego. Biorąc to pod uwagę, badanie lokalnych słów kluczowych jest nieco łatwiejsze, gdyż stałą częścią będzie nazwa miasta. Możesz skorzystać z narzędzia Planer słów kluczowych Google, aby uzyskać dane, takie jak miesięczna liczba wyszukiwań, trendy i zmiany z roku na rok.

3. Zapewnij spójne informacje biznesowe w Internecie

Wyszukiwarki, takie jak Google, chcą mieć pewność, że informacje o Twojej firmie są takie same we wszystkich witrynach i usługach online. Pozwala to zweryfikować informacje o Twojej firmie, a także pomaga Google umieścić ją na wyższej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Oprócz własnej witryny i profilu firmy Google sprawdź swoje informacje w katalogach firm, mediach społecznościowych i innych odpowiednich witrynach.

4. Uzyskaj opinie dla swojej firmy i zarządzaj nimi

Kolejnym ważnym krokiem w naszym przewodniku po lokalnym SEO jest zdobywanie recenzji online. Nie tylko pomaga to wyszukiwarkom umieścić Twoją firmę wyżej w lokalnych wynikach wyszukiwania, ale także pomaga klientom odpowiednio ją ocenić. Kiedy otrzymujesz recenzję pamiętaj, aby na nie odpowiedzieć – nawet te negatywne pomagają w lokalnych działaniach SEO.

CATEGORIES

AUTHORexpedit