Jak zarabiać na blogu?

Jak zarabiać na blogu?

Słyszysz, że niektórzy blogerzy zarabiają konkretne pieniądze i zadajesz sobie pytanie, dlaczego nie ty. Założyłeś bloga, który zajmuje Ci dużo czasu i zastanawiasz się jak sprawić, aby ta inwestycja przynosiła zyski? Istnieją trzy podejścia w szczególności, które pozwolą Ci na zarabianie na tym.

Poprzez powierzchnię reklamową.

Zarabianie pieniędzy poprzez reklamy jest jednym z najprostszych sposobów na rozpoczęcie zarabiania na swoim blogu. Możesz użyć programu takiego jak Google AdSense, aby sprzedawać przestrzeń reklamową na swoim blogu. Włożysz w to niewiele wysiłku, ponieważ algorytm Google będzie pracował za Ciebie. Teraz można zmienić rozmieszczenie, rozmiar, a nawet styl reklam, aby dopasować je do wyglądu swojego bloga. System działa w następujący sposób: im więcej odwiedzających kliknie na daną reklamę, tym więcej groszy zarobisz. To może nie wydawać się dużo na początku, ale jeśli twój blog dostaje dużo ruchu, będziesz stopniowo zarabiać bardziej znaczące dochody.

Poprzez sprzedaż usług lub produktów.

Twój blog jest doskonałym medium sprzedażowym, pod warunkiem, że jest on dostatecznie polecany. Ogólnie rzecz biorąc, 50% ruchu na blogu lub stronie pochodzi z wyszukiwarek. Przy sprzedaży produktów dostajesz 100% zarobków, bez żadnego pośrednika, jeśli je wyprodukujesz. Nadal musisz upewnić się, że oferujesz produkty, które spełniają potrzeby jak największej liczby odwiedzających. Ostatnia możliwość: sprzedaż sponsorowanych postów, które piszesz. Są to krótkie artykuły zamówione przez reklamodawcę, który chce się skupić na produkcie lub usłudze. Reklama jest wtedy niejako ukryta w Twoim piśmie. Stawki różnią się w zależności od popularności Twojego bloga.

Według przynależności.

Poprzez afiliację z witrynami, które specjalizują się w kampaniach reklamowych, możesz również generować pewne dochody. To do Ciebie należy wybór ogłoszeń, które chcesz opublikować i ich lokalizacji. Proces afiliacji jest bardzo prosty. Bloger nawiązuje połączenie z witryną handlową i kiedy użytkownik kliknie na link do witryny handlowej w jednym z postów na blogu i kupi produkt, witryna e-commerce płaci mu prowizję od wygenerowanego obrotu. Oczywiście link musi być istotny, a więc związany z tematyką, którą zajmuje się bloger (uroda, zrównoważony rozwój, psychologia, ekonomia). Masz również prawo zaakceptować lub odrzucić proponowane Ci kampanie.

Kilka rad.

Profesjonaliści w tej dziedzinie powiedzą Ci, że możesz zoptymalizować ruch na blogu poprzez poprawę jego formy (lepszy design, dodanie zdjęć, filmów) lub jego treści (lepsza linia redakcyjna, dodanie linków z innych stron, tematy, które przyciągają odwiedzających, darmowe bonusy). Najpopularniejsze blogi mają wydzielone sekcje i ograniczoną liczbę dobrze wypozycjonowanych miejsc reklamowych. Przepełniony blog, który wygląda jak billboard, może odstraszyć odwiedzających. Upewnij się, że wybierasz reklamy, które zainteresują Twoich czytelników. Jeśli, na przykład, Twoje teksty o samochodach przyciągają więcej czytelników, mądrze byłoby wybrać reklamy wokół tego tematu. Bądź cierpliwy! Blog zazwyczaj zaczyna się zwracać dopiero po kilku miesiącach.

Zakładanie bloga z rentowności jako główny cel nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Zamiast tego staraj się pisać posty, które wzbudzają zainteresowanie, zwłaszcza jeśli dzielisz się swoimi opiniami, doświadczeniami i spostrzeżeniami.

CATEGORIES

AUTHORexpedit