
Sprzedaż w modelu dropshipping – w jaki sposób można skorzystać z ErpBox?
Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a do jej rosnącej popularności przyczynia się również wyjątkowo niski próg wejścia na rynek dla nowych przedsiębiorców.
Rzecz jasna, poważna inwestycja w sprzedaż internetową zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, jednak istnieją różne opcje, w tym sprzedaż w modelu dropshipping, które są wręcz idealnym rozwiązaniem dla rozkręcających się biznesów.
Na czym polega dropshipping?
Sprzedaż w modelu dropshipping to nowoczesne rozwiązanie logistyczne dla sklepów internetowych. Jego głównym założeniem jest przekazanie obowiązku dostawy hurtowni lub producentowi – wysyłka oraz jej obsługa nie są już na barkach sprzedawcy, pozwalając mu skupić swoją uwagę na innych, istotniejszych aspektach własnej działalności. Warto jednak zaznaczyć, że sprzedaż w modelu dropshipping jest w znacznej mierze uzależniona od warunków współpracy, a każda hurtownia przedstawia taką samą ofertę, dlatego przed podpisaniem umowy należy dogłębnie zastanowić się nad własnymi oczekiwaniami wobec wybranego modelu logistycznego.
Na jakie korzyści pozwala sprzedaż w modelu dropshipping?
Dropshipping oznacza zwolnienie ze znacznej części obowiązków związanych z zarządzaniem sklepu internetowego, jednak to zaledwie jedna z jego licznych zalet. Warto wspomnieć tu również o następujących kwestiach:
- brak konieczności posiadania przestrzeni magazynowej,
- brak konieczności fizycznego komponowania asortymentu,
- niewielkie koszty rozpoczęcia działalności,
- wysoka sprawność obsługi,
- możliwość tworzenia bardzo zróżnicowanego asortymentu sklepu bez ryzyka strat pieniężnych.
Rzecz jasna, sprzedaż w modelu dropshipping ma także pewne ograniczenia. Najmocniej odczuwalną wadą są tu stosunkowo niskie marże przewidziane przez umowę z hurtownią, a także potencjalne trudności z przechowywaniem towaru w przypadku zwrotu. W niektórych przypadkach problemem może okazać się także brak możliwości spersonalizowania zamówienia oraz mniejsza kontrola nad całym procesem obsługi klienta. To, czy sprzedaż w modelu dropshipping okaże się ostatecznie dobrym wyborem, stanowi w głównej mierze kwestię do indywidualnej oceny, która zależy m.in. od warunków umowy, branży, wielkości firmy czy własnych preferencji w prowadzeniu biznesu.
Jak efektywnie generować zyski w oparciu o dropshipping?
Sama sprzedaż w modelu dropshipping nie wyklucza korzystania z dodatkowych narzędzi oraz innych, nowoczesnych rozwiązań, jakie popularnie wykorzystuje się w branży e-commerce w celu generowania większych zysków. Dobrą decyzją może okazać się np. sprzedaż wielokanałowa. Aby zintegrować wiele platform i zautomatyzować działanie swojego sklepu internetowego, warto skorzystać z systemu ErpBox, dzięki któremu sprawne zarządzanie sprzedażą oraz duża oszczędność czasu są na wyciągnięcie ręki. O pełnej funkcjonalności ErpBox można przekonać się osobiście – wystarczy założyć darmowe konto i skorzystać z bezpłatnego, 21-dniowego okresu próbnego, pozwalającego odkryć możliwości tego oprogramowania na własną rękę.